اندوکاردیت عفونی چیست ؟

آندوکاردیت عفونی چیست؟

اندوکاردیت عفونی

آندوکاردیت عفونی چیست؟ – آندوکاردیت عفونی، در واقع عفونت در پوشش سطوح داخلی اتاق های قلب است. این بیماری معمولاً به دلیل ورود باکتری به جریان خون و آلوده شدن قلب ایجاد می شود. باکتری ها ممکن است از این مکان ها نشات بگیرند:

• دهان
  • پوست
  • روده
  • دستگاه تنفسی
  • مجاری ادراری

این بیماری در موارد نادر می تواند توسط قارچ ها یا سایر میکروارگانیسم ها ایجاد شود.

آندوکاردیت عفونی یک بیماری جدی است که نیاز به مداخله سریع پزشکی دارد. در صورت عدم درمان می تواند منجر به این مشکلات شود:

• سکته
  • آسیب به اعضای دیگر
  • نارسایی قلبی
  • مرگ

اگر در معرض خطر زیادی برای آندوکاردیت عفونی هستید ، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک قبل از برخی اقدامات پزشکی و دندانپزشکی داشته باشید. آنتی بیوتیک ها از ورود باکتری ها به جریان خون و ایجاد عفونت جلوگیری می کنند. قبل از هرگونه عمل جراحی با جراح یا دندانپزشک خود صحبت کنید.

علائم آندوکاردیت عفونی چیست ؟

علائم در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی از افراد ، علائم به طور ناگهانی بروز می کند و در برخی دیگر سیر کند دارد.  علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد قفسه سینه
  • ضعف
  • خون در ادرار
  • لرز
  • تعریق
  • بثورات قرمز پوست
  • لکه های سفید در دهان یا روی زبان
  • درد و تورم در مفاصل
  • درد عضلانی
  • رنگ ادرار غیرطبیعی
  • سرفه
  • گلو درد
  • احتقان سینوس و سردرد
  • حالت تهوع یا استفراغ

چه کسانی در معرض خطر بالای آندوکاردیت عفونی قرار دارند؟

• دریچه های قلب مصنوعی
  • بیماری قلبی مادرزادی
  • بیماری های دریچه قلب
  • کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک
  • سابقه آندوکاردیت
  • سابقه مصرف غیرقانونی مواد مخدر

تشخیص آندوکاردیت عفونی

هنگام مراجعه به پزشک ، ابتدا از شما خواسته می شود علائم خود را توصیف کنید. سپس پزشک معاینه فیزیکی انجام می دهد. اگر پزشک شما به آندوکاردیت عفونی مشکوک باشد ، خون شما را از نظر عفونت آزمایش می شود.

پزشک ممکن است اکوکاردیوگرام یا سونوگرافی قلب یا الکتروکاردیوگرام (EKG) برای بررسی عملکرد قلب شما درخواست کند.

آزمایش های تصویربرداری می توانند بزرگ شدن قلب را بررسی کنند. این آزمایش ها  همچنین میتوانند علائم گسترش عفونت به سایر ارگان های بدن را نشان دهند. چنین آزمایشاتی عبارتند از:

• اشعه ایکس قفسه سینه
  • اسکن توموگرافی کامپیوتری
  • تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)

در صورت تشخیص اندوکاردیت عفونی ، بلافاصله باید برای درمان در بیمارستان بستری شوید.

درمان آندوکاردیت عفونی

آندوکاردیت عفونی می تواند صدمات جبران ناپذیری به قلب وارد کند. و اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند تهدید کننده زندگی باشد. برای جلوگیری از بدتر شدن عفونت و ایجاد عوارض ، باید در بیمارستان تحت معالجه قرار بگیرید.

آنتی بیوتیک و درمان اولیه

هنگامی که در بیمارستان هستید ، علائم حیاتی شما کنترل می شود. به شما از طریق وریدی (IV) آنتی بیوتیک تجویز می شود. پس از رفتن به خانه ، حداقل چهار هفته با آنتی بیوتیک های خوراکی یا IV ادامه خواهید داد. در این مدت ، شما باید مرتب توسط پزشک ویزیت شوید. و با آزمایشات منظم خون، از بین رفتن عفونت را بررسی می کند.

اگر دریچه های قلب شما آسیب دیده باشد ممکن است به جراحی نیاز باشد.

آندوکاردیت عفونی چیست

منبع health line